Persbericht Interclean Amsterdam

Technologische mogelijkheden geven vorm aan de toekomst - Interclean Amsterdam 2022

Wednesday, 24 November 2021

Interclean keert face-to-face terug van 10 t/m 13 mei 2022, met een beurs boordevol innovaties die de professionele reinigings- en hygiëne sector de komende jaren vorm zullen gaan geven.

Na het succes in 2018 keert Interclean Amsterdam in 2022 eindelijk terug naar de Nederlandse hoofdstad voor een nieuwe editie van 's werelds meest innovatieve schoonmaak- en hygiëne beurs. Met meer dan 35.000 professionals uit 143 landen, was het evenement van 2018 met recht een compleet overzicht van wat er in de wereld te zien en te ontdekken is op het gebied van professionele schoonmaak. De show van 2022 zal niet anders zijn, een plaats waar de industrie samen komt wordt om de beste schoonmaak innovaties te zien en te ervaren.

Wanneer Interclean in mei 2022 haar deuren opent, nemen deze thema's de agenda over: Operationele efficiëntie, Gezondheid & Hygiëne, Technologische ontwikkelingen, Duurzaamheid

Technologieën die de toekomst van de schoonmaak zullen bepalen

Robotica is zeker geen nieuw segment voor Interclean Amsterdam, maar de recente ontwikkelingen van fabrikanten volgens elkaar in rap tempo op. Waar geautomatiseerde reinigingsmachines ooit een opwindende maar dure oplossing waren, zijn ze inmiddels niet meer weg te denken voor veel verschillende toepassingen en oplossingen.Het is een voortdurende schoonmaakinnovatie waar bedrijven op de hoogte van moeten blijven om goede keuzes voor de toekomst te kunnen maken.

De Robot Arena op Interclean Amsterdam 2022 biedt bezoekers niet alleen de kans om de nieuwste robots in actie te zien, maar ook om een praktische demonstratie uit de eerste hand te krijgen van wat de nieuwe generatie robots voor hen kan doen.

Gezondheid en hygiëne

COVID-19 zorgt voor nieuwe uitdagingen en vereist nieuwe manieren van werken in alle sectoren en nieuwe hogere eisen zullen blijven bestaan.

Terwijl werkafspraken zich blijven ontwikkelen en de concurrentie om goed personeel te werven toeneemt, vormen betere arbeidsomstandigheden, waaronder een gezonde omgeving en de nieuwste technologie, een essentieel onderdeel van het nieuwe wervingslandschap.

Ergonomische apparatuur, Cobotics en exoskeletons maken nu naast meer traditionele reinigingsmethoden steeds vaker deel uit van de moderne schoonmaakprocessen en zullen de komende jaren terrein winnen. Op de beurs zullen een aantal vooruitstrevende toepassingen te zien zijn.

Software die de operationele efficiëntie stimuleert

In 2016 is het Management & Mobility paviljoen op de beurs geïntroduceerd, een gedeelte van de beurs dat gewijd is aan exposanten die software en apps ontwikkelen die de schoonmaakproductiviteit en efficiëntie stimuleren. Management & Mobility is sindsdien nog belangrijker geworden en daarom zal het paviljoen in 2022 weer prominent aanwezig zijn.

Duurzaamheid zal centraal staan in elk segment

Het Zero Waste Lab en Facility Inspiration Event zijn het centrum van de duurzaamheid trends. Hier zullen diverse workshops en presentaties te zien zijn die best-practises laten zien over hoe eigen afvalbeheer te verbeteren is voor een groenere en schonere toekomst.

Met minder dan 10 jaar om een klimaatcatastrofe te voorkomen, werken schoonmaakbedrijven al hard aan het invoeren van duurzame manieren van werken - van afvalbeheer tot groen schoonmaken. De circulaire economie, verantwoorde producten en hulpbronnenbeheer zullen de rode draad zijn die veel van de innovaties die op Interclean Amsterdam 2022 te zien zijn, met elkaar verbindt.

Het Healthcare Cleaning Forum keert terug

Ook op Interclean Amsterdam 2022 keert het Healthcare Cleaning Forum terug.

Na de succesvolle introductie in 2018 zal de editie van 2022, die op donderdag 12 mei zal plaatsvinden, belangrijke discussies voortzetten rondom het schoonmaken van ziekenhuizen en infectiepreventie – georganiseerd in samenwerking met topexperts als Prof. Didier Pittet, Alexandra Peters, Prof. Martin Kiernan en Prof. Pierre Parneix.

Dit industrie feestje mag u niet missen!

Interclean Amsterdam 2022 vindt plaats van 10 t/m 13 mei in RAI Amsterdam. Ontdek meer over hoe een bezoek aan 's werelds meest complete en innovatieve schoonmaakbeurs u kan helpen. Schrijf u in voor onze nieuwsbrief om als eerste te weten wanneer de registratie open is.

-----------------------------------------------------

Over Interclean

Opgericht in 1967 in Amsterdam, worden de wereldwijde Interclean evenementen georganiseerd door RAI Amsterdam. Of u nu op zoek bent naar leveranciers of distributeurs, uw bedrijf wereldwijd wilt uitbouwen, klantrelaties wilt versterken, op de hoogte wilt blijven van de nieuwe trends in de industrie of netwerken met collega's, de Interclean vakbeurzen bieden dit allemaal − en nog veel meer − op locaties over de hele wereld.

Interclean Global Events

Interclean has established its position, since its launch in 1967, as the leading international marketplace for professional cleaning and hygiene, with trade shows in the Netherlands and China. Interclean events offer a comprehensive overview of the very latest products, services and total solutions offered by suppliers, while also showcasing the newest industry-wide trends and developments. More information is available on www.intercleanshow.com.

About RAI Amsterdam

Personal meetings continue to be a powerful form of communication, and exhibitions are the ideal medium for connecting worlds, people and markets. With a portfolio of top brands, including Intertclean RAI Amsterdam creates inspiring events that blend context, content and communities. Dedicated teams of professionals organise over 30 national and international consumer and trade exhibitions each year, supported by a global office and agent network. Successful exhibition concepts in RAI Amsterdam’s home base in Amsterdam are translated for other countries in collaboration with trade associations, regional partners and media parties. The focus on quality and target group has made RAI Amsterdam the market leader in a significant number of sectors. Wherever in the world, an event may take place, RAI Amsterdam’s focus is on generating business for exhibitors, visitors, sponsors and partners. For more information please visit www.rai.nl.

Follow Us:
LinkedIn: Interclean